Subject: FW: 110 kV liinide ristumine ja Via Baltica trassi kattuv lõik
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 12 May 2025 13:23:15 +0300

Tere,
edastan registreerimiseks (vastan ise).
Parimat,

Tiit

From: Madis Hüüs <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 6, 2025 4:58 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Cc: Andres Sõnajalg <[email-masked]>
Subject: 110 kV liinide ristumine ja Via Baltica trassi kattuv lõik

Tere, Tiit

Aitäh tagasiside eest ning meie hiljutise telefonikõne jätkuks soovin 
veelkord kinnitada, et oleme arvestanud Via Baltica tulevikutrassi nõuetega.

Postide C1–C2 lõigus oleme viinud liini kõrguse olemasoleva tee kohal 
arvestuslikult 9 meetrini, mis peaks tagama piisava ohutuskõrguse ka 
tulevikus kavandatava tee suhtes. Kui teiepoolne tehniline meeskond soovib 
kõrgusarvutuste aluseks täpsemaid andmeid või vahekaugusi, oleme valmis need 
esitada.

3,1 km lõik, mis kattub Via Baltica planeeritava trassiga, on meil 
käsitletud kui erilahendust. Oleme teadlikud, et selle osas on vajalik 
eraldi leping, nagu märgitud Tori valla projekteerimistingimustes, ja oleme 
valmis tegema täiendavad kokkulepped vastavalt Transpordiameti suunistele – 
sh vajadusel ka notariaalne kokkulepe.

Lisame siinkohal ka, et seni kuni Via Baltica projekt ei ole töösse läinud, 
on Maanteeamet andnud nõusoleku olemasoleva liini ajutiseks kasutamiseks, 
tingimusel, et see teisaldatakse hiljem omaniku kulul. Oleme selle 
arvestusega projekteerimisel arvestanud.

Meie eesmärk on muudatused ja muud seotud tingimused Transpordiametiga 
eelnevalt kirjalikult läbi rääkida ja kooskõlastada, et ehitusloa 
taotlemisel ei tekiks tarbetuid takistusi.

Lisame manusesse kaks ristumise skeemi uue liini kõrguste kohta ja 
asendiplaani.

Lugupidamisega,

Madis Hüüs

+372 58275405

Projektijuht

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Tiit Harjak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 17. aprill 2025 14:46
To: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Madis Hüüs <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere Andres,
vabandan vastuse viibimise pärast.
Lootsin vähemalt täna Sulle selle kohta ametliku vastuskirja välja saada, 
aga kuna meil suur osa asjaosalisi on vahetunud ja Õigusosakonna sisendit ei 
ole seni saanud, siis kahjuks jääb vastamine järgmise nädala algusesse.

Üldisemas plaanis aga võtan teema kokku: me ei saa konkreetset projektijuppi 
siiski selliselt kooskõlastada – selles ei ole arvestatud meie Tallinn-Pärnu 
maantee puutuva osa projektiga (mh kõrguslikult tekib probleem).

Tegelikult nii see teema kui ka projekti terviklahenduse ja notariaalse 
lepingu vajadus (mis tagaks riigile mõistliku võimaluse Pärnu suurt 
ümbersõitu ehitada) jms on kõik kirjas Tori valla poolt väljastatud 
projekteerimistingimustes.
St nende projekteerimistingimuste valguses peaks projekteerija korra kogu 
liini projekti üle käima, seal on veel asju mis lahendamata.

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhataja

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> 
Transpordiamet

From: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, April 13, 2025 12:25 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Madis Hüüs <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere Tiit,

Sinu kolleeg Kalev Repp „pommitab“ mind jätkuvasti. Saatsin omalt poolt 
dokumendid 27.03, loodan et need jõudsid kohale ja saaksime Audru TP OÜ 
maanteületuse nüüd Transpordiametiga paika panna, see on meile väga oluline.

Anna palun teada, kui on vaja veel midagi lisada, (projektijuht manuses).

Peatset vastust ootama jäädes!

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Kalev Repp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 10, 2025 3:18 PM
To: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Transpordiamet ootab jätkuvalt seisukohta või vastu hinnangut 6. märtsil 
saadetud kirjale nr 8-3/23-131/24870-4.

Selgitan veel kord, et Transpordiamet ei seo kahte menetlust. Selleks ei ole 
juriidilist alust. Soovime tagasisidet 22. aprilliks. Ilma tagasisideta 
kaalume sundvõõrandamist.

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Kalev Repp
Sent: Monday, March 24, 2025 3:27 PM
To: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Lisan manusesse kirja uuesti. Palun tutvuda sisuga.

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 24, 2025 1:34 PM
To: Kalev Repp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Tänan meeldetuletamast! Kahjuks pole nimetatud kiri minuni jõudnud, palun 
saata see uuesti.

Samas olen selle liinilõigu dokumeentatsiooni kokku kogumisega nägemas vaeva 
kuivõrd liini projekteerija on meie hulgast lahkunud ja andmete uuendamine 
on osutunud väljakutseks.

Tegelen teemaga aktiivselt ja loodan saata peatselt uuesti 
kooskõlastamiseks, millega saame  lahendada ka Transpordiameti 
soovid/vajadused.

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

Audru Tuuleprk OÜ

Juhatuse liige

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Kalev Repp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 24, 2025 9:49 AM
To: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Transpordiamet ootab jätkuvalt tagasisidet 6. märtsil saadetud kirjale nr 
8-3/23-131/24870-4.

Kirjale vastamise tähtaeg oli 20.03.2025. Palun tagasisidet selle nädala 
jooksul. Ilma tagasisideta kaalub Transpordiamet menetluse jätkamist 
sundvõõrandamisega.

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 11, 2024 5:12 PM
To: Kalev Repp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tänan,

Sobib, teeme nii. Head puhkust!

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Kalev Repp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 10, 2024 11:01 AM
To: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Tänan info eest. Kuna see on asi, mis ei lahene paari päevaga ning mina 
lähen puhkusele, siis jätkame lahenduste otsismit augustis. Sobib?

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 9, 2024 2:20 PM
To: Kalev Repp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere,

Saatsin need eile juba Tiit Hajrakule, kellega eile uuesti suhtlesin. Ta oli 
samal seisukohal, et mõlema poole küsimused peavad saama positiivse 
lahenduse asap.

Edastan proj.tingimused

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Kalev Repp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 9, 2024 9:04 AM
To: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Selge! Uurin! On teil võimalik need mulle saata?

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 8, 2024 3:47 PM
To: Kalev Repp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere,

Tänan! Teie kolleegid eksisid, liini projekteerimistingimused on väljastatud 
10. veebruar 2021 Tori vallavalitsuse korraldusega nr 94 ja kehtivad. See 
hõlmab ka kõnealust kinnstut, mõeldud liinitrassile.

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: Kalev Repp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 8, 2024 3:34 PM
To: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Ma vaatasin järgi kirjavahetusest kolleegidega, et asi jäi ka selle taha, et 
antud projekti jaoks pole väljastatud ka porjekteerimistingimusi (sealt 
edasi projekt), mida saaks taotluse aluseks võtta.

Aga muidu on Transpordiametis hr Tiit Harjak, kes tegeleb nende asjadega. 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

5188201.

Heade soovidega

Kalev Repp

maade projektijuht

maade osakond

+372 56 215 617

Suur-Posti 20 / 80017 Pärnu

From: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 25, 2024 4:28 PM
To: dhs.transpordiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Kalev Repp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere,

Tänan pakkumise eest!

Vastavalt tänase telefonikõne selgitustele, annan teada, et oleme teie 
pakkumisega nõus tingimusel, et samaaegselt lahendatakse Audru Tuulepark OÜ 
110 kV õhuliini maantee ületamine ja selleks vajalike isikliku 
kasutusõiguste (IKÕ) sõlmimine teie katastriüksusele73001:001:0154 vastavalt 
lisatud dokumentidele.  Asjakohased taotluse oleme teile esitanud juba 
14.05.2020, vt lisatud.

Tegemist on olulise avaliku huvi objektiga, energiataristuga Audru 
tuuleparki ühendava 110 kV kõrgepinge õhuliini trassiga. Õhuliin ühendab 
ehitusjärgus olevat Saari külas paiknevat tuuleparki Sindis asuva 
liitumispunktiga, mis on rajatud Elering AS Sindi 330/110 kV alajaamas ja 
lõplikult välja ehitatud. Õhuliin järgib valdavas osas Eleringile kuulunud 
L033 liinikoridori, millelel on valdavalt IKÕ-d juba 2019-2020 aastatel 
sõlmitud.

Lugupidamisega

Andres Sõnajalg

+3725035325

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.eleon.ee/> www.eleon.ee

smart@wind

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 29, 2024 11:32 AM
To: Andres Sõnajalg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Palun kinnitage dokumendi kättesaamist kirjaga e-posti aadressile 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Pealkiri: Pakkumus Liini kinnisasjast maaeralduse omandamiseks

Registreerimise kuupäev: 29.05.2024

Registreerimise number: 8-3/23-131/24870-2.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.